Ugrás a fő tartalomra

A túl kicsi nyakkendőcsomó problémája

Ma egy rózsaszín inghez egy bordó nyakkendőt vettem fel. Szerintem jól mentek egymáshoz, legalábbis színükben. A nyakkendő viszont vékony minden dimenziójában, így megkötve egy apró csomót kapok.



A balra levő nyakkendőcsomó egy fél-Windsor. A fél-Windsorok alapvetően szélesebb, bár nem túl hosszú csomót adnak. Ez viszont nekem alapvetően aprónak tűnik. A csomók megfelelő méretéről itt filozofáltam korábban. Az lenne – szerintem – a megfelelő, ha a csomó legalább olyan hosszú, hogy a gallér végéig érjen és olyan széles, hogy kitöltse a gallér által szabadon hagyott részt.


Így aztán délután újrakötöttem a nyakkendőt, hogy nagyobb legyen a csomó. Bevetettem a legnagyobb általam ismert csomót a Balthus-t. Mivel ritkán alkalmazom, bizony jó párszor meg kellett kötnöm, míg a hosszát eltaláltam a nyakkendő szárainak. De végül sikerült. A bal oldali kép az eredményt mutatja. Szerintem még mindig apró.


Ez a nyakkendő finom selyemből van, de valahogy nincs "teste" és keskeny is. Talán 6 cm széles. Nekem a 9–10 cm széles nyakkendők jönnének be inkább, de manapság a szélesebbek inkább csak 8 cm-esek és a 6 nagyon elterjedt.


Kócos magam a nap közepén

A Balthus csomó tényleg nagy egy megfelelő nyakkendővel. Itt van egy példa Mads Mikkelsen prezentálásában.



Az öltözködés (lehet ezt stílusnak is nevezni, de aztán le leszek teremtve, hogy nekem olyan nincs) egy folyamatos kísérletezgetés. Színek, mintázatok, formák és anyagok kavalkádjáról szól. Nem minden áll jól mindennel. Van, hogy nem jön össze. Hiába van meg a szín és a minta, ha a forma nem jó.


Lehet tévedni. A kísérletek – a civil szakmámban még inkább – nem mindig a kívánt eredményt adják. De ebből is lehet tanulni. Holnap egy szétállóbb galléros inget szedek elő és egy vastag, széles nyakkendőt, hogy megmutathassam milyen is a Balthus csomó teljes nagyságában.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan (ne) válasszunk öltönyt szalagavatóra!

A szalagavatóra / érettségi vásárolt öltöny sok fiatalember életében az első. A következőkben összeszedem, hogy szerintem hogyan érdemes kiválasztani a megfelelő darabot (és hogyan nem). Ez az első öltönyöd, és nem az utolsó. Ha minden jól megy, akkor sok fogja még követni! A feketén kívül is van szín! A kékek, szürkék és barnák is maradjanak a látókörödben. A sima, egyszínű öltöny a legformálisabb. De lehet, hogy a te jellemedhez egy mintás öltöny illik! Az öltöny legyen mérethelyes! Csak egy jó méretű ruha fog jól állni rajtad. A szűkben feszengsz, a túl bő pedig lóg rajtad. A megvásárlás az első lépés, utána irány a szabó Hordani kell az öltönyt, hogy hozzászokj! Érintett vagyok. Nagyobb fiam most fog érettségizni. Szerencsére ismerek pár boltot és tudtam, hogy az alakjára (nem olyan, mint az apjáé) hol fogok szép öltöny találni ( kösz Geri! ) Ha Te Kedves Olvasó akár érettségizőként, akár szülőként (nagyszülőként), akár mert életed szerelme éppen érettségizik, olvasod

Black tie - minden, amit tudni kell róla

A black tie egy öltözet előírás, ami a félformális / informális megnevezéssel is jelölnek. Legtöbbünk számára ez megtévesztő, hiszen ez az az öltözködési előírás, ami a legformálisabb, amit valaha viselünk. A formális a zsakett (nappal) vagy a frakk (este) lenne. Remélem a kedves olvasónak lesz lehetősége olyan eseményre mennie, ahol black tie előírás van (én borzalmasan sajnálom, de valahogy a természettudósokat ez elkerüli). A következőkben bemutatom a sok apróságot, amitől egy öltözet megfelel a black tie-nak. Valamint felhívom a figyelmet a buktatókra, amelyek elronthatják a kinézetet. Lehet, hogy ma már kevesen ismerik az előírásokat, de ha már pénz adunk ki egy szmokingért, akkor az tényleg legyen az és nem annak kinéző valami. Sajnos nagyon sok ilyen van a piacon, mert a ruhagyáraknak egyszerűbb a meglevő öltönyeiken egy kicsit módosítani, hogy azt szmokingként adják el. A black tie a nevéből eredően alapvetően fekete és fehér színekkel operál. A legtöbb ruhadarab fekete, ki

Miért hordanak egyre kevesebben klasszikus férfiöltözetet?

A címadás is direkt problémás. „Klasszikus”-nak művészetben az ókori görögre vagy rómaira hajazó, abból ihletet merítő művészeti alkotásokat (beleértve épületeket is) nevezzük. Azaz valami régi. Öltözködésben messze nem megyünk ennyire vissza, nem tógában járunk, sőt már a XIX. század ruháinak a jelentős része is maskarának tűnne, ha felvenném az utcára. A házak és szobrok lassabban változnak, mint az öltözködés. Szinte minden férfidivattal, férfiöltözködéssel foglalkozó gyakran visszatér ahhoz a kérdéshez, hogy a szívünknek oly fontos öltözködési szokások, ruhadarabok miért kopnak ki a világból, miért követik oly kevesen előírásait? A megfejtések sokrétűek. Nálunk szokás a szocializmus időszakát okolni érte, bár Nagyapámon mindig öltönyt láttam és aktív, felnőttkora alapvetően erre az időszakra esett. Bányamérnök volt. Minden nap lement a tárnákba megnézni az érckitermelést. Csodálatos, saját maga által csiszolt köves mandzsettagombokat örököltem tőle. Nem rendszerek és ideológ